Arvo Tinni töö- ja elulugu
Juba 1959 alustas Arvo Tinni karjääri teedeehituses ning töötab seal tänaseni ehk juba 53. aastat! Ta pole mitte ainult Austraalia teedeehituse elav ajalugu, vaid tänaseni lugupeetud ala autoriteet. Ta on pealt näinud teede ehituse arengut ning osalenud innovaatiliste objektide projekteerimisel ja ehitamisel ning juhtinud inseneriüksusi ning koos Austraalia vägedega sildu ehitanud isegi Vietnamis. 23 aastat kestnud militaarkarjääri lõpus tõusis eestlane koloneliks, kellele allus kogu osariigi kaitseliidu inseneriüksused. Kuid lugu, kuidas inglise keelega kimpus olnud teismelisest poisist võõral maal auväärne teedeinsener sirgus, on samuti põnev. Vaata videot, kus Arvo räägib oma au ja kuulsust toonud insenerikarjäärist, olulisematest objektidest ning sellest, kuidas ta teid ehitama sattus.Teede ehitamisest
Hoolimata kõrgest east ei ole teedemeister veel pliiatsit nurka visanud. Millised on need projektid, millega ta täna veel firmas Abigroup Contractors tegeleb? Lisaks selgitab insener tavainimesele arusaadavas keeles lahti teede ehituse keerulised küsimused ja räägib sellest, miks ikkagi betoon teedeehituses nii tänuväärt materjal on.Mida tähendab vuukideta betoonkate?
Vuukideta betoonkate tähendab, et sellel ei ole paisumis- ja kahanemispõikvuuke, ning et kate on lahutamatult (ilma vuukideta) seotud sillaplaadig.
Tavalistel jätkuvalt armeeritud betoonkatetel ei ole põikvuuke ja nad on ehitatud pikkade lõikudena koos jätkuva armatuuriga. Temperatuuri muutused (ka öised ja päevased) põhjustavad katte kahanemist ja paisumist. Tavaolukorras jätkuvalt armeeritud betoonkate lõpeb enne sillaplaati ja on ankurdatud aluspinnasesse kasutades otsaankrut. Mõlemast otsast vuukidega pealesõiduplaat ühendab jätkuvalt armeeritud betoonkatte silla kaldasambaga. Kattes tekkivaid pikijõude sillaplaadile üle ei kanta.
Innovatiivne vuukideta betoonkate on edasiarendus, mis elimineerib kõik põikvuugid ning ankurdamise nõude ja tagab jätkuva armeeritud ühenduse betoonkatte ja sillaplaadi vahel. Süsteem loob pideva jätkuva katte üle silla. Pinged neelduvad kattekonstruktsioonis ja sillaplaadis.
Tehnoloogia eelised on:
- lihtsustatud ehitus koos märkimisväärse ajalise kokkuhoiuga;
- kalli ankurdussüsteemi elimineerimine (M7-l oleks tulnud ehitada ligi 700 ankrueendit);
- vähenenud hooldusvajadus (kattes ja sillaplaadil puuduvad kõik põikvuugid);
- paranenud sõidetavus;
- vähenenud müra;
- vähenenud pikikoormused sillakonstruktsioonis, ja
- sillaplaadi drenaaživajaduse elimineerimine.
Roheline Kool
Seekordsed kooliviktoriiniküsimused:
- Iseloomusta viie arvu abil Austraalia kiirteed M7 ja selle nn spagetisõlme („Püramiidi tipus“ saate põhjal)?
- Vietnami sõja (1964–1973) päevil nuputas Arvo Tinni välja ühe silla, mis võimaldas USA üksustel partisanisõda pidavaid mässulisi operatiivselt jälitada. Mis selle silla eriliseks tegi?
- Milline lipukiri on üliõpilasorganisatsioonil, kuhu Arvo Tinni kuulub?
Huvitavat lisalugemist
Suvise piirkiiruse tõstmise plussid ja miinused. (Teeleht, Arvo Tinni, 2003) pdf
Limakud matkivad maanteevõrku (Novaator, 2012)
Elektrimaantee paneb autod liikuma (Novaator, 2011)
Aruka maantee prototüüp valmimas (Novaator, 2009)
Uued teed valavad õli ummikutulle? (Forte, 2009)
Arvo Tinni meedias
Eesti aukonsulite abikaasad tegid Haapsaluga tutvust (Lääne Elu, 2003)
Arvo Tinni käib iga päev usinalt olümpiavõistlustel (Eesti Päevaleht, 2000)
Üks kommentaar
Majandusminister Juhan Parts! Palun tooge Hr. Tinni Eestisse. Kulud saab katta Maanteeameti eelarvest ärajäetavate komandeeringute arvelt. Andres